ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

مشخصات(ضروری)

خانم فرهمند

خانم صفری

خانم فرهمند

خانم فلاح

نحوه اخذ رتبه تاسیسات و تجهیزات چگونه است؟

هر شرکت برای جذب مشتری و بیان توانایی خود نیازمند اخذ رتبه می باشد. برای اخذ رتبه تاسیسات و تجهیزات شرایط و مقدماتی لازم است که در ادامه به آن می پردازیم.

نکات مهم در رابطه با اخذ رتبه تاسیسات و تجهیزات

رتبه تاسیسات شرکت ها نشانگر توانایی آنها است و این رتبه ها از ۱ تا ۵ است. برای اخذ رتبه پیمانکاری تاسیسات و تجهیزات برای شرکت ها شرایط و مدارکی مورد نیاز است.

رتبه بندی شرکت ها بر اساس شرایط و میزان توانایی (با معیار هایی از قبیل سوابق کاری و نیروی انسانی و تجربه و توان مالی سنجیده می شود) شرکت ها محاسبه می شود. برای اخذ گرید تاسیسات ۵ رتبه وجود دارد. کمترین رتبه آن ۵ و بیشترین رتبه آن ۱ است. این رتبه ها نشاندهنده اعتبار و تجربه و مهارت آن شرکت است. برای دریافت رتبه تاسیسات موضوع فعالیت شرکت (شبکه گازرسانی شهری سیستم های سرد کننده ساختمان، تاسیسات مکانیکی و هیدرومکانیکی سدها، تاسیسات و تجهیزات ساختمان (آب، گاز، برق و فاضلاب) و انتقال زباله، تأسیسات و تجهیزات تصفیه خانه های آب و فاضلاب کوچک و …) اهمیت دارد.

شرایط اخذ رتبه ۵ تاسیسات

برای اخذ رتبه تاسیسات اول باید یک شرکت در قالب سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود به ثبت برسد و از اداره دارایی کد اقتصادی خود را دریافت کند و سپس اقدام به ثبت نام در سامانه ثبت و اخذ رتبه بکند.۳/۲ اعضای شرکت باید دارای حداقل مدرک لیسانس باشند. مجموع سوابق بیمه اعضا در این رشته (تاسیسات و تجهیزات) باید ۶ سال باشد، به عبارتی برای هر عضو ۳ سال و اگر یک عضو دارای سابقه ۷ ساله بیمه در یکی از رشته های (مهندسی مکانیک، برق، ارتباطات، شیمی، الکترو مکانیک، ابزار دقیق، مهندسی دریا، کشتی سازی، مخابرات، الکتروتکنیک، مهندسی پتروشیمی، عملیات صنعتی، پتروشیمی، نفت و گاز) باشد نیازی نیست که دیگر اعضا دارای این سابقه باشند. پس از بررسی مدارک و اطلاعات ارائه شده توسط سازمان تعیین صلاحیت اخذ رتبه در تاسیسات و تجهیزات برای شخص صادر می شود.

شرایط لازم جهت تشخیص و تایید صلاحیت قبل از دریافت رتبه تاسیسات و تجهیزات

  • ارزیابی
  • رزومه و تجربه کاری
  • نقدینگی 

مدارک لازم برای دریافت رتبه تاسیسات و تجهیزات

  1. اساسنامه ، اظهارنامه و آخرین صورت جلسه و کلیه روزنامه ها ی رسمی(آگهی تاسیس و تغییرات)
  2. مدارک هویتی اعضای هیئت مدیره(کپی شناسنامه ، کپی کارت ملی ،کارت پایان خدمت)
  3. عکس ۴*۳ از اعضای هیئت مدیره
  4. ارائه سوابق بیمه مهندسان
  5. کپی مدارک تحصیلی مهندسان
  6. آخرین اظهارنامه مالیاتی(۳ سال آخر)
  7. مجموع مبلغ قرارداد ها طی ۱۵ سال اخیر به همراه مفاصا حساب هر قرارداد

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *