ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

مشخصات(ضروری)

خانم فرهمند

خانم صفری

خانم فرهمند

خانم فلاح

اگر به دنبال دانستن چگونگی کار صندوق سرمایه گذاری هستید در ادامه می توانید هر آنچه را که نیاز دارید تا درباره صندوق سرمایه گذاری بدانید، بخوانید.

در دنیای امروز با بالا رفتن هزینه های زندگی همه در فکر به دست آوردن درآمد بیشتر هستند. یکی از راههای کسب درآمد و افزایش پول سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری است. برای اینکه شما را با این صندوق و نحوه سرمایه گذاری در آن آشنا کنیم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

چگونگی سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری

آیا شما می دانید صندوق سرمایه گذاری چیست؟ و چگونه افراد در این صندوق سرمایه گذاری می کنند؟ این صندوق ها سرمایه های افراد سرمایه گذار را جمع آوری می کنند و یک گروه حرفه ای با مدیریت ویژه این سرمایه ها را برای کسب سود بیشتر و بالا بردن قیمت سهام، در سبدی که در آن انواع اوراق بهادار وجود دارد سرمایه گذاری می کنند. این صندوق با جمع کردن پول سرمایه گذاران مبلغ اندکی جمع آوری کرده و با آن از مزایای سرمایه گذاری های کلان استفاده می کند. این صندوق که به عنوان یک شرکت می تواند سرمایه های افراد را یک کاسه کرده و به نمایندگی از آنان این سرمایه را در اوراق بهادار مثل سهام و یا اوراقی با در آمد کوتاه و یا بلند مدت سرمایه گذاری می کنند. به تمام این اوراق بهادار، پرتفوی می گویند.

در این صندوق افراد که خواهان سود بیشتر هستند سهام صندوق را میخرند و با اینکار پول خود را در اختیار صندوق سرمایه گذاری می گذارند. در این کار هر سهم نشان دهنده سهم سرمایه گذار از درآمد صندوق سرمایه گذاری است. در این شرکت کار مدیران بسیار قابل توجه است. زیرا آنان با تفکر ویژه سعی می کنند تا سرمایه گذاران را به سود بیشتر برسانند.

این شرکت ها در دنیا بر اساس تفکر وحدت، قدرت می آفریند به وجود آمده اند و بیش از یک قرن سابقه کاری دارند. حتی افراد حقیقی هم می توانند با این صندوق از همه محاسن و سود سرمایه گذاری در مقیاس بزرگ استفاده کنند. برای کسب سود در این صندوق ها دو راه کلی وجود دارد:

۱-تقسیم سود: در این شرکت ها بر اساس سهام افراد و با توجه به آن سود بین افراد سرمایه گذار تقسیم می شود.

۲-بالا بردن قیمت سهام: با بالا رفتن قیمت سهام ارزش دارایی های شرکت هم بالا می رود و با توجه به افزایش دارایی شرکت که از آن هزینه ها را کم می کنند و نسبت به تعداد سهام فروخته شده به افراد، سهم سود هر فرد مشخص می شود.

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *