ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

مشخصات(ضروری)

خانم فرهمند

خانم صفری

خانم فرهمند

خانم فلاح

برای ثبت شرکت باید از طریق آگهی ثبت شرکت اقدام کنید که این مسئله در تمامی کشورها مطرح می باشد. آگهی ثبت شرکت باید مطابق با قوانین اساسی کشور باشد.

یکی از بیشمار دلایل اهمیت آگهی ثبت شرکت، اطلاع رسانی عمومی می باشد تا اکثریت جامعه از نشان تجاری و شرکتی که به آن نام ثبت شده مطلع شوند و به نوعی این آگهی ثبت شرکت از کپی شدن نام تجاری شرکت جلوگیری می کند و باعث انحصاری شدن نام تجاری شرکت می شود. بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران ثبت شرکت باید در روزنامه های رسمی شرکت آگهی شود تا عنوان تجاری به رسمیت شناخته شود. معمولا روزنامه هایی که در بخش حقوقی فعالیت می کنند، وظیفه آگهی ثبت شرکت را برعهده دارند و طبق قوانین و مسائل حقوقی باید علاوه بر هزینه درج و انتشار آگهی اسناد و مدارکی که دال بر فعالیت رسمی و تجاری شما است ضمیمه شود.

مراحل ثبت آگهی تجاری در روزنامه های رسمی ایران

روزنامه های رسمی کشور به طور معمول زیر نظر مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه به فعالیت های حقوقی، انتشار و ثبت آگهی خود می پردازند و تمامی فعالیت ها باید بر طبق قانون اساسی کشور باشد. در واقع هدف از فعالیت این روزنامه ها اطلاع رسانی عمومی از مسائل حقوقی می باشد و به نوعی جزء اسناد دولتی محسوب می شود. روزنامه های رسمی ایران که زیر نظر قوه قضاییه فعالیت می کنند و نوعی مطبوعات دولتی می باشند وظیفه دارند قوانین و مصوباتی که به طور روزانه در جلسات هیات دولت و دیوان عالی کشور به رای گذاشته می شود و نتیجه آن را منتشر کنند. برای ثبت شرکت به طور رسمی باید آگهی ثبت در روزنامه رسمی منتشر شود که نیازمند مدارک و اسنادی است که پس از ارسال و طی کردن مراحل قانونی و تشریفات اداری شرکت به رسمیت شناخته خواهد شد. از جمله مدارکی که برای ثبت رسمی آگهی در روزنامه به آن نیاز دارید تصویر ترازنامه، میزان سرمایه و کاهش و افزایش آن، اعضای مدیران و بازرسان، تغییرات اساسنامه و نسخه ای از صورت جلسه مجمع برای روزنامه ارسال می شود. در صورتی که مدارک ارسالی نقصی نداشته باشد و مورد مشکوکی مشاهده نشود، اجازه آگهی ثبت شرکت صادر می شود و روزنامه موظف است نهایتا تا ۵ روز کاری پس از صدور اجازه آگهی را منتشر کند.

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *