ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

مشخصات(ضروری)

خانم فرهمند

خانم صفری

خانم فرهمند

خانم فلاح

تمامی افراد و اشخاص فعال در زمینه راه و ترابری برای فعالیت حرفه ای نیازمند اخذ رتبه راه و ترابری هستند. این رتبه سنجی برای هر شرکتی با توجه به امکانات و شرایط از ۱ تا ۵ می باشد. برای اخذ هر یک از این رتبه ها، هر شرکت راه و ترابری باید دارای ویژگی هایی باشد تا بتواند به هر یک از این رتبه ها دست یابد.

شرایط اخذ رتبه راه و ترابری   

تمام فعالان در حیطه راه و ترابری برای تعیین صلاحیت شرکت خود نیازمند به اخذ رتبه راه و ترابری هستند، دانستن این شرایط از ملزومات اخذ رتبه می‌باشد. زمانی که قصد گرفتن رتبه در زمینه راه و ترابری را دارید، مهمترین نکته که باید در نظر بگیرید این است که افرادی که برای سمت های شرکت انتخاب می شوند، باید دارای مدارک تحصیلی عالی باشند؛ برای مثال: یکی از شرایط اخذ رتبه ۵ راه و ترابری این است که بیشتر از نیمی از کارکنان شرکت مدرک لیسانس را دارا باشند تا صلاحیت شرکت شما برای اخذ رتبه ۵ تایید شود.

اخذ رتبه راه و ترابری برای انواع شرکت های پیمانکاری از گرید و درجه ۱ تا ۵، برای شرکت های مشاور از ۱ تا ۳ و برای شرکت های طرح و ساخت از ۱ تا ۲ سنجیده می شود. در ضمن شرکت های طرح و ساخت که رتبه ۱ و ۲ پیمانکاری را دارند، نیازمند اخذ رتبه EPC هستند؛ این رتبه نشان دهنده این است که اگر پیمانکاران فعال در شرکت دارای صلاحیت‌ هایی مطابق با معیارها و آیین های مرتبط با کار و پروژه مورد نظر باشند، رتبه EPC برای بخش های مختلف در زمینه مهندسی صادر می شود. بخش هایی نظیر ترافیک، مهندسی عمران، پل سازی، تمامی فعالیت های عمرانی نظیر مهندسی سازه، ساختمان های بتنی و کارهای عمومی بنا، همینطور سازه‌ های دریایی، فعالیت عمرانی بین راهی نظیر ساخت تونل، نقشه برداری، فتوگرامتری که جزئی از کلیت مهندسی راهسازی به شمار می‌رود، همچنین هیدروگرافی در سد و برآورد نگهداری راه و ابنیه، مسیرهای بین راهی ریلی نظیر مهندسی خط، سازه‌های ریلی و تمامی رشته‌های مهندسی مربوط به راه آهن و حمل و نقل شامل رتبه EPC می‌شوند. نکته‌ مهم دیگر آن است که مجموع بیمه این اعضا باید حداقل ۶ سال باشد یا تنها یکی از اعضا دارای سابقه حداقل ۷ ساله بیمه با رشته های مرتبط بالا دارا باشد. در اینصورت است که نیازی نیست سایر مهندسین، سابقه بیمه داشته باشند.  در صورتی که سوالی مرتبط با اخذ رتبه ۱ تا ۵ پیمانکار راه و ترابری یا هر اخذ رتبه دیگری دارید، لطفا با ما تماس بگیرید.

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *