ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

مشخصات(ضروری)

خانم فرهمند

خانم صفری

خانم فرهمند

خانم فلاح

با چه شرایطی برای اخذ رتبه صنعت باید اقدام کرد؟

طبقه بندی و اخذ رتبه صنعت زمانی اهمیت خود را نشان می دهد که پروژه های بزرگ پیمانکاری به شرکت ها و صنایع خصوصی به صورت مناقصه و غیره واگذار می شود و اینجاست که معیار های ارزیابی رتبه بندی شرکت ها مطرح می شود. معیار های ارزیابی سوابق کاری، توان فنی و توان مدیریتی یک شرکت صنعتی می باشد که با بررسی و جمع بندی امتیازات رتبه ۱ تا ۵ اعطا می شود. در این رتبه بندی سوابق کاری نیروها و مهارت ها و تجارب نیروها و توان مالی شرکت مورد بررسی قرار می گیرد. گرید یا رتبه بندی طبق آیین نامه ها و دستورالعمل ها و استانداردهای وزارت صنعت اعطا می شود.

نکاتی در مورد اخذ رتبه صنعت

شرکت ها در ۵ دسته رتبه بندی می شوند: رتبه بندی EPC، رتبه بندی شرکت های انفورماتیک، شرکت های پیمانکاری و مشاوره ای و انبوه سازی. که هر کدام در زیر مجموعه های خود دسته بندی های متفاوتی دارند. رشته های زمینه برای اخذ رتبه صنعت عبارتند از:

متالوژی، مهندسی مکانیک، الکترومکانیک، مهندسی هوا و فضا، مهندسی دریا، فناوری اطلاعاتIT، کشتی سازی، بهره برداری از منابع نفت، مهندسی معدن، مهندسی شیمی، مهندسی پتروشیمی، محیط زیست، انرژی، مهندسی برق، صنایع فلزی، زمین شناسی، جوشکاری برق، فلزکاری، تراشکاری.

شرایط اخذ رتبه صنعت

اولین مرحله برای اخذ رتبه صنعت ، داشتن شرکت با حوزه ی کاری مشخص است. ثبت شرکت در سامانه به راحتی با طی مراحل مشخصی امکان پذیر است. برای اخذ امتیاز بالا در رتبه بندی، اعضایی که برای هیات مدیره مشخص می نمایید باید حداقل مدرک دانشگاهی داشته باشند(کارشناسی). یکی از اعضای هیات مدیره دارای سابقه بیمه در شرکتی با رتبه بندی بالا باشد. این نیرو حتما مهندس باشد و حداقل ۷ سال سابقه بیمه مشخص از شرکت گرید شده داشته باشد. دو نیروی مهندس با سه سال سابقه بیمه و زمینه ی کاری مربوط به حیطه کاری شرکت. اگر این اعضا نیز عضو هیات مدیره قرار گیرند شرکت دارای یک نقطه مثبت در رتبه بندی خواهد بود.

دو گزینه عمومی برای اخذ رتبه صنعت عدم سوء پیشینه شرکت و عدم اشتغال در شغل دولتی می باشد که مورد دوم تنها برای هیات مدیره ملاک است. 

مدارک اخذ رتبه صنعت و معدن

بسته به زمینه ی فعالیت شرکت مدارکی جهت اخذ رتبه صنعت مورد نیاز است متفاوت است ولی برخی مدارک برای همه شرکت ها عموما مورد تقاضاست.

کپی مدارک شرکت که باید برابر اصل شده باشد(مدارک ثبتی: اساسنامه، اظهار نامه تاسیس و تغییرات و کپی کارت ملی و شناسنامه اعضای هیات مدیره) مدارک تحصیلی اعضای امتیاز آور شرکت (کپی برابر اصل) شامل استعلام سوابق بیمه با ذکر تاریخ شروع و پایان و نام شرکت هایی که بیمه برایشان پرداخت نموده است.

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *