ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

مشخصات(ضروری)

خانم فرهمند

خانم صفری

خانم فرهمند

خانم فلاح

شرکت ها بعد از ثبت، اقدام به رتبه بندی می کنند. این رتبه بندی ها، از ۱ تا ۵ است که ۱ بالاترین رتبه است و هرچه بالاتر می رود، رتبه کاهش می یابد. در این مطلب ما مدارک لازم را برای اخذ رتبه ۴ پیمانکاری بیان می کنیم. اخذ رتبه ۴ پیمانکاری مستلزم ارزیابی پروژه های ریالی ۱۵ سال اخیر شرکت است. برای اخذ رتبه ۴ پیمانکاری به مدارک خاصی نیاز است. این رتبه بندی هر دو سال تمدید می شود.

شرایط رتبه بندی شرکت ها

رتبه بندی شرکت ها، براساس معیارهای متفاوتی است و به عواملی از جمله توان مالی آن شرکت، سوابق کاری و تجربه افرادی که در آن شرکت کار می کنند، قرارداد­هایی که آن شرکت منعقد می کند، امکانات آن شرکت و … بستگی دارد. رتبه بندی شرکت های پیمانکاری هر دو سال یک بار باز هم مورد بررسی قرار می گیرد و باید تمدید شود. اگر در طی این دوسال صلاحیت رتبه بالاتری را داشته باشد، ارتقا می یابند یا اگر امتیازاتی را از دست دهند، به رتبه پایین تری سقوط می کنند. ارتقای شرکت های پیمانکاری از ۵ به ۴ مستلزم ارزیابی پروژه های ریالی ۱۵ سال اخیر آن شرکت است و باید به حد مطلوبی رسیده باشد.

مدارک لازم جهت کسب رتبه ۴ برای شرکت های پیمانکاری

مدارک متفاوتی برای اخذ رتبه شرکت ها لازم است مثلا برای شرکت پیمانکاری که خواهان اخذ رتبه ۵ است، مدارکی نیاز است که با مدارک لازم برای شرکتی که خواهان اخذ رتبه ۴ پیمانکاری است، متفاوت است.

 مدارک لازم برای اخذ رتبه ۴ پیمانکاری به شرح زیر است اما لازم به ذکر است که تمامی مدارک ذیل باید کپی برابر اصل باشد و شرکت هایی که برای این امر تقاضا می دهند، کد اقتصادی داشته باشند.

·        اساسنامه، روزنامه رسمی، تغییرات و تاسیس، شناسنامه و همچنین کارت ملی تمامی سهامداران و اعضای هیات مدیره

(لازم به ذکر است، اگر شرکت سهامی خاص باشد علاوه بر مدارک فوق به اظهار نامه نیز نیاز است و اگر  شرکت با مسئولیت محدود است، تقاضانامه و شرکت­نامه نیز نیاز است)

·        نامه استعلام سوابق بیمه و گواهی کار مرتبط با رشته برای اعضای امتیاز آور شرکت (هر دو نامه باید با ذکر تاریخ آغاز و خاتمه و اسم شرکت باشد و همچنین گواهی کار از سمت آن شرکت هایی باشد که در گواهی بیمه اسم برده شدند)

·        باید حداقل ۳/۲ اعضای هیات مدیره و مدیر عامل شرکت دارای مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی باشند.

·        کپی آخرین صورت جلسه مرتبط با تغییر سهام

·        سه نسخه از سربرگ شرکت

·        از کلیه موافقت نامه ها تصویر تهیه شود

·        برای کاری های نیمه تمام از آخرین وضعیت تایید شده یا اصل تاییدیه کارکرد از دستگاه های اجرایی تصویر گرفته شود

·        برای کار های تمام شده مفاصا حساب بیمه تهیه شود

·        از آخرین سال مالی قبل از تشکیل پرونده اظهار نامه تهیه شود (این اظهارنامه باید به تایید سرممیز مالیاتی رسیده باشد و ممهور شده باشد)

ارتقای رتبه شرکت سبب افزایش اعتبار آن می شود. رتبه شرکت پیمانکاری نشان دهنده ی تجربه یک شرکت در آن زمینه کاری است و هر چه رتبه بهتر باشد، بیشتر به آن اعتماد می شود و شانس بیشتری در پیروزی در مناقصات دارد.

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *