ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

مشخصات(ضروری)

خانم فرهمند

خانم صفری

خانم فرهمند

خانم فلاح

ثبت شرکت تعاونی غیر سهامی مراحل و شرایط قانونی خود را دارد که باید انجام شود. برای ثبت شرکت تعاونی غیر سهامی کسب اطلاعات لازم امری ضروری است.

شرکت تعاونی غیر سهامی همان شرکت تعاونی قوانین سابق در قانون بوده که طبق قانون شرکت های تعاونی در جمهوری اسلامی ایران کلیه شرکتهای تعاونی موجود، شرکت تعاونی غیر سهامی محسوب می‌شوند. حال لازم است بدانید برای ثبت شرکت تعاونی غیر سهامی شرایطی باید مورد توجه قرار گیرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

شرکت تعاونی غیر سهامی چه نوع شرکتی می باشد؟

نزدیک ترین نوع شرکت تعاونی قانون، شرکت تعاونی طبق فرهنگ حقوقی داخلی و خارجی شرکت تعاونی غیر سهامی است. این نوع شرکت طبق ماده ۴۳۷ قانون کشور ایران شرکتی بوده که به وسیله چند شهر تشکیل و سرمایه آن در واقع تنها به وسیله موسسین آن تامین شود. شریکان شرکت تعاونی غیر سهامی هیچ مسئولیتی در قبال دیون و تعهدات شرکت نداشته و تنها نسبت به آنچه به عنوان آورد در شرکت گذشته شده است مسئول می باشد که به هر کدام از این شرکا عضو می‌گویند. با این حال به طور کلی می‌توان گفت وظیفه‌ای که شرکت تعاونی غیر سهامی دارد همچون وظیفه شرکت های تعاونی بپدن که بیشتر به همیاری و همکاری بین اعضای برای ارائه خدمات مرتبط می شود. لازم است بدانید تعداد اعضای این شرکت ها از هفت نفر کمتر بوده و با این حال سرمایه شریکی که یک سهم در یک تعاونی دارد نمی تواند از یک هفتم سرمایه بیشتر باشد. برای ثبت شرکت تعاونی غیر سهامی نیز نیاز به مدارک و طی کردن مراحلی می باشد.

چگونگی ثبت شرکت تعاونی غیر سهامی

با وجود آنچه در مورد شرکت تعاونی غیر سهامی گفته شد لازم است در مورد شرایط ثبت و تشکیل این شرکت ها نیز اطلاعاتی داشته باشید. دقت کنید تاسیس این شرکت ها بر اساس اقدام های موسسین آن یعنی افرادی که واجد شرایط عضویت می باشند صورت می گیرد و همانطور که گفته شد تعداد این اعضا حداکثر می تواند ۷ نفر باشد که سه نفر را باید از بین خود به عنوان هیئت موسس انتخاب کنند و یک نفر از این سه نفر نیز به عنوان نماینده تام الاختیار در اداره کل تعاونی معرفی شود. حال در این مرحله از ثبت شرکت تعاونی غیر سهامی، هیئت موسس اساسنامه را بنا به قانون و مقررات با اساسنامه های مقبول وزارت تعاون تنظیم می کند. دقت داشته باشید که طبق قانون لازم است که وزارت تعاون که نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات تعاونی را برعهده دارد. ابتدا اقدامات اولیه مربوط به تاسیس شرکتهای تعاونی را تحت نظارت و کنترل درآورد. پس از بررسی اقدامات اولیه مربوط به تاسیس شرکتهای تعاونی، موافقت نامه ای را صادر می کند. در این بین نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که مهمترین شرایط عضویت در تعاونی ها شامل تابعیت جمهوری اسلامی ایران، عدم ممنوعیت قانونی و ورشکستگی، عدم سابقه ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، درخواست کتبی عضویت و تعهد رعایت مقررات و عدم عضویت در تعاونی مشابه می باشد.

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *