ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

مشخصات(ضروری)

خانم فرهمند

خانم صفری

خانم فرهمند

خانم فلاح

ثبت شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

بسیاری از افراد در روند راه اندازی کسب و کار خود نیازمند به خدمات ثبت شرکت هستند. در این مطلب به بررسی ثبت شرکت با مسئولیت محدود می پردازیم. قوانین و مدارک لازم برای ثبت این نوع شرکت در ادامه مورد بحث قرار می گیرند.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود

بهتر است ابتدا با مفهوم شرکت با مسئولیت محدود آشنا شوید. این شرکت ها، بنگاه های اقتصادی با اهداف تجاری هستند که حداقل از ۲ شریک با شخصیت های حقیقی یا حقوقی تشکیل شده اند. مسئله بعدی مربوط به سرمایه است که باید در ابتدا حداقل ۱۰۰٫۰۰۰ تومان باشد.

آورده های نقدی و غیر نقدی ( که نیاز به تشکیل یک تقویم توسط شرکا دارد)، تعیین کننده سهم الشرکه شرکا در شرکت هستند. در شرکت های سهامی خاص ضروری است که حداقل ۳۵ درصد سرمایه اولیه توسط شرکا در بانک ودیعه گذاشته شود و باقی را نیز شرکا تعهد نمایند اما در یک شرکت با مسئولیت محدود اگر مدیرعامل تایید نماید که کل سرمایه را دریافت نموده کافی است و نیازی به تاییدیه بانکی وجود ندارد. ترتیبات تقسیم سود شرکت نیز به قرارداد بین شرکا برمی گردد ولی چنانچه این مساله از قبل در اساسنامه تعیین نشده باشد، سود به نسبت سهم الشرکه بین شرکا تقسیم می شود.

همچنین میزان سهم الشرکه میزان مسئولیت هر شخص در شرکت را مشخص می کند و از طریق ثبت اسناد رسمی می توان سهم الشرکه را در این شرکت ها انتقال داد. تشکیل هیات نظارت با شرکت های با مسئولیت محدود با تعداد اعضای بیش از ۱۲ نفر ضروری است و در غیر این صورت به تشخیص اعضا برمی گردد. یکی دیگر از موارد که بازهم به تشخیص شرکا واگذار شده است، افزایش سرمایه است که هر شریک می تواند در آن شرکت کند یا نکند.

اگر در اساسنامه شرکت حالت خاصی مدون نشده باشد، حق رای اعضا در شرکت به میزان سهم الشرکه ایشان است و در هنگام تعیین مدیر عامل نیز می توان او را از اعضای شرکت و یا خارج از آن انتخاب کرد و اجباری نیست که مدیرعامل از شرکا باشد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود مدارکی همچون کپی شناسنامه و کارت ملی تمام اعضا، گواهی عدم سوء پیشینه برای هیئت مدیره نیاز می باشد و ۵ نام به عنوان برند و نام شرکت به ترتیب اولویت باید تعیین شود که این اسامی باید حداقل ۳ سیلابی باشند.

زمان موردنیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

برای ثبت شرکت حداقل زمان بعد از دریافت گواهی عدم سوء پیشینه ۱۵ روز می باشد.

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *