ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

مشخصات(ضروری)

خانم فرهمند

خانم صفری

خانم فرهمند

خانم فلاح

ثبت شرکت دفتر وکالت در زمره ثبت شرکت های غیرتجاری قرار می گیرد. برای ثبت شرکت دفتر وکالت با شرایط لازم را داشته و مدارک معتبری ارائه داد. برای ثبت شرکت دفتر حقوقی که جزو موسسات غیر تجاری بوده و برای اهداف غیر تجاری همچون امور علمی و خیریه تشکیل می ‌شود نیاز به ارائه مدارک و در نظر گرفتن شرایط خاصی می باشد. دقت داشته باشید موسسین این شرکت ها می توانند بنا به میل خود قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند.

ثبت شرکت دفتر وکالت

یکی از انواع شرکت های غیر تجاری موسسه های حقوقی بوده که لازم است برای ثبت این شرکت ها نیز شرایطی را مدنظر قرار داد. دقت داشته باشید که به طور کلی دو نوع موسسه غیر تجاری داریم که یکی از آنها هدف جلب منافع و تقسیم بین اعضای خود را نداشته و موسسات غیر انتفاعی نامگذاری می ‌شود. همچنین موسسات خیریه و انجمن های اسلام نوع دوم موسسات غیر تجاری بوده که هدفشان جلب منافع مادی و تقسیم آن بین اعضای خود یا دیگران بوده که همچون آموزشگاههای فنی و علمی و موسسات ارائه خدمات شهری می باشد.

لازم است بدانید برای اینکه بتوانید اقدام به تاسیس دفتر مشاوره حقوقی کنید باید طبق مقررات حداقل سه وکیل دادگستری که انجام مشاوره و وکالت و امور حقوقی را بر عهده دارند، اداره این دفتر را برعهده داشته باشند. این افراد نباید سابقه محکومیت کیفری و محکومیت انتظامی از درجه ۴ به بالا داشته و همچنین فساد و اعمال منافی با شغل خود را نداشته باشد. از طرفی باید اقدام به تمدید مستمر پروانه وکالت خود کرده و در دفتر وکالت دیگری عضویت نداشته باشند.

از جمله شرایط ثبت شرکت دفتر وکالت شامل موارد زیر است:

  • دارا بودن حداقل اعضای دو نفر، ارائه سرمایه مورد نیاز
  • یکی از وکلای موسسه حقوقی باید دارای سابقه وکالت ده ساله باشد
  • تابعیت ایرانی
  • داشتن ارائه یک نسخه از آگاهی انتشار به کانون وکلا و موارد این چنین می باشد

مدارک لازم برای ثبت موسسه حقوقی، کپی شناسنامه و کپی کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره، تکمیل اساسنامه و تقاضانامه حقوقی در دو نسخه و حداقل باید یکی از اعضای هیئت مدیره مدرک تحصیلی کارشناسی داشته باشد. برای انتخاب نام برای این شرکت ها نیز باید نامی با معنی انتخاب شده که دارای سه سیلابی بوده و واژه بیگانه و لاتین نداشته باشد. این واژه باید با فرهنگ اسلامی مطابقت داشته باشد. دقت کنید که نام موسسه باید در ابتدای نام انتخابی باشد.

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *