ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

مشخصات(ضروری)

خانم فرهمند

خانم صفری

خانم فرهمند

خانم فلاح

اگر این روزها به ثبت شرکت ساختمانی خود فکر می کنید، خواندن این مطلب می تواند برای شما مفید باشد. در این مطلب کلیاتی در رابطه با ثبت شرکت فعال در امور ساختمانی به اطلاع شما دوستان و عزیزان خواهد رسید.

ثبت شرکت ساختمانی به منظور اجرای بهتر مراحل ساخت ساختمان صورت می گیرد. در ثبت شرکت ساختمانی گواهی عدم سوء پیشینه، مدارک شناسایی و مدارک سرمایه لازم است.

ثبت شرکت به چه منظور انجام می شود؟

آیا به نظر شما عزیزان پروژه هایی چون ساخت بنا ها و ساختمان ها، یا اسکلت های ساختمانی نیازمند یک عملیات اجرایی خوب و نظارت مناسب بر روند اجرایی نیست؟ این پروژه ها بسیار عظیم و نیازمند سرمایه گذاری هنگفت هستند پس برای آن که این پروژه ها به بهترین و درست ترین نحو انجام گیرد، لازم است که ثبت شرکت ساختمانی صورت گرفته باشد.

شرکت های ساختمانی که دارای افراد ماهر و متبحر در زمینه طراحی، نظارت، مشاوره و اجرای پروژه هستند، در دو فضا کار می کنند. نخست شرکت هایی که فعالیت آنان با اموری چون پیمانکاری، امور اجرایی و پروژه های ساخت ابینه ارتباط دارد و دوم شرکت هایی که برای پیمان کاری امور و خدمات مشاوره را ارائه می دهند.

مراحل ثبت شرکت ساختمانی

در یک شرکت سهامی خاص فعال در زمینه ی ساختمان  لازم است که موسسان شرکت در آغاز، پرداخت کننده ۳۵ درصد از سرمایه اولیه شرکت باشند. مدیر عامل، اعضای هیئت مدیره و بازرسان باید گواهی عدم سوء پیشینه داشته باشند. هم چنین مدارک شناسایی آنان لازم است. در این شرکت باید دست کم سه سهامدار حضور داشته باشند. همه سرمایه شرکت سهامی خاص توسط موسسان شرکت تأمین می گردد. مدت تصدی اعضای هیئت مدیره شرکت ساختمانی حداکثر دو سال است. در این مدت آنان مسئول رسیدگی به حساب های و امور مالی شرکت را به عهده دارند. بازرسین دارای مدت تصدی یک سال مالی هستند و مسئولیت حساب های شرکت و رسیدگی به امور مالی شرکت در این مدت به عهده آن هاست. را برعهده دارند. در صورت تخلف اعضای هیئت مدیره، گزارش آن توسط بازرسان به سهامداران داده خواهد شد.

در شرکت با مسئولیت محدود پس از ارائه ی مدارکی که ذکر شد، لازم است دو نفر (حداقل) به عنوان شریک حضور داشته باشند. این شرکا توسط موسسان از میان اعضای هیئت مدیره یا خارج از این هیئت انتخاب می شوند. تصمیمات گرفته شده با امضای شرکا به اداره ی ثبت شرکت فرستاده می شود و پس از آن به صورت آگهی به چاپ می رسد.

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *