ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

مشخصات(ضروری)

خانم فرهمند

خانم صفری

خانم فرهمند

خانم فلاح

ثبت شرکت سهامی عام موضوعی است که در این مقاله کوتاه به آن و مزایایی که دارد، پرداخته شده است. همچنین با مراحل ثبت شرکت و شرایط آن نیز آشنا خواهید شد. سپس می توانید با آگاهی و اطلاعات کامل شرکت سهامی عام را ثبت کنید زیرا در مسائلی مانند ثبت شرکت و یا راه اندازی شرکت باید با اطلاعات کافی مراحل را دنبال کنید تا به مشکلات قانونی برخورد نکنید.

آشنایی با شرکت سهامی عام و مراحل ثبت شرکت

در اینجا به صورت مختصر توضیح داده می شود که اصلا شرکت سهامی عام چیست. در ابتدا بهتر است بدانید که شرکت سهامی عام، یک شرکت بازرگانی محسوب می شود، حتی اگر یک شرکت سهامی عام کارهای بازرگانی را انجام ندهد بنابر ماهیت و نام سهامی عام باز هم شرکت بازرگانی محسوب خواهد شد.

در مورد شرکت های سهامی عام باید بدانید که حداقل تعداد شرکا باید ۵ نفر باشد. در مورد تامین سرمایه نیز باید بدانید که شرکت سهامی عام می تواند با فروش بخشی از سهام شرکت به غیر، سرمایه مورد نیاز خود را تامین کند و البته دارنده سهام به اندازه سهام نیز از شرکت و سود شرکت سهم خواهد داشت. همچنین تشکیل شدن مجمع عمومی موسسان شرکت در شرکت های سهامی عام یک نیاز اصلی و ضروری می باشد. در ادامه هم مراحل و شرایط مورد نیاز ثبت شرکت سهامی عام را توضیح می دهیم.

در ابتدا باید از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز لازمه را تهیه کنید. در مرحله دوم باید طرح امضاء شده اساسنامه و یا اظهارنامه توسط موسسان شرکت ارائه شود. آماده کردن اعلامیه پذیره نویسی با منتشر شدن در روزنامه کثیرالانتشار از دیگر نیازهای ثبت شرکت می باشد. توجه داشته باشید که باید اعلامیه حداقل در دو روزنامه کثیرالانتشار منتشر شده باشد. همچنین باید حدود ۳۵ درصد سرمایه ای که برای شرکت در نظر گرفته شده است به حساب مخصوص شرکت واریز شده و مابقی آن نگهداری شود که مقدار نگهداری حدود ۲۰ درصد است.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت سهامی عام

ارائه طرح اعلامیه پذیره نویسی همراه با امضاء موسسین (دو نسخه)

ارائه اظهارنامه (دو نسخه)

ارائه مدارک شناسایی موسسین به همراه کپی برابر اصل مدارک جهت احراز هویت

گواهی نامه بانکی مبنی بر پرداخت ۳۵ درصد از سرمایه تعهد شده به حساب شرکت

ارائه اساسنامه

مجوز ثبت (در صورت نیاز بر اساس موضوع شرکت)

تکمیل فرم های ثبت نام مربوطه

ارائه مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار (مجوزهای اولیه)

ارائه مدارک مبنی بر فیش های واریزی (اصل فیش واریزی)

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *