ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

مشخصات(ضروری)

خانم فرهمند

خانم صفری

خانم فرهمند

خانم فلاح

ثبت شرکت نسبی درست مانند هر نوع دیگری از شراکت شرایط مختص به خود را داراست. ثبت شرکت نسبی یکی از انواع شرکت های تجاری است که مقرارت مشابه شرکت تضامنی دارد. برای ثبت شرکت نسبی مانند هر شرکت تجاری دیگری احتیاج دارید که مقررات و مواردی را رعایت کنید تا در شروع کار و ادامه تجارت به مشکلات لاینحل برخورد نکنید. شما به عنوان شخصی که با هدف راه اندازی یک بیزینس اقدام به تاسیس یک شرکت تجاری می کنید باید از شیوه اداره و اساسنامه آن اطلاعات کافی داشته باشید. و نوع شرکتی که تاسیس می کنید در تعیین این چهارچوب ها بسیار تاثیرگذار می باشد. به طور مثال برای ثبت شرکت نسبی و شرکت تضامنی اگر چه شباهت هایی وجود دارد اما تفاوت های زیادی در ریز جزئیات نیز با یکدیگر دارند. یکی از این تفاوت ها را می توان در نحوه تقسیم بندی سرمایه نقدی و نحوه جبران ضررهای احتمالی دانست.

اگر به هر دلیلی شرکت دچار ورشکستگی و یا بدهی های سنگین شود در شرکت تضامنی تمامی شرکا باید تضمین کنند که نسبت به پرداخت این بدهی ها متعهد هستند و در این امر کوتاهی نخواهند کرد. اما برای حل و رفع چنین مشکلی در شرکت های نسبی راه حل کاملا متفاوت است. در شرکت های نسبی هر یک از شرکا به نسبت درصد سهامی که دارا هستند باید نسبت به پرداخت بدهی ها اقدام کنند و کسی که سهام بیشتری در اختیار دارد، باید درصد بیشتری از بدهی شرکت را پرداخت کند و این فرآیند در مورد سود و منافع نیز صادق می باشد و شخصی که سهام بیشتری از شرکت خریداری کرده درصد سود بالاتری به او تعلق خواهد گرفت.

مدارک ثبت شرکت نسبی چیست؟

برای ثبت شرکت نسبی حداقل تعداد شرکا نباید از ۲ نفر کمتر باشد و برای نامگذاری شرکت باید نام یکی از شرکا قید شده و مابقی اعضاء به صورت نسبی بیان شود. به طور مثال: شرکت سعید و شرکاء. یکی از ارکان مهم در ثبت شرکت سرمایه نقدی می باشد که باید به صورت کامل و در یک مرحله پرداخت شود و سرمایه غیر نقدی نیز با رضایت شرکا تقویم و تسلیم شود. بنیان های اصلی شرکت شامل شرکا و مدیر شرکت می باشد که مدیر می تواند از میان شرکا و یا خارج از آنها انتخاب شود که مسئولیت حقوقی شرکت را بر عهده خواهد داشت.

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *