ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

مشخصات(ضروری)

خانم فرهمند

خانم صفری

خانم فرهمند

خانم فلاح

یکی از مسائلی که می تواند برای اقتصاد کشور ما مفید باشد، امکان ثبت شرکت های خارجی در ایران است. البته ثبت این شرکت ها دارای شرایط خاصی می باشد که در اینجا قصد داریم تا شما را با شرایط کلی و نحوه ارائه اظهارنامه برای ثبت شرکت خارجی آشنا کنیم.

ثبت شرکت های خارجی در ایران دارای ضوابط خاصی است. در این مقاله شما می توانید به طور کلی با نحوه ثبت شرکت های خارجی در ایران آشنا شوید.

ثبت شرکت های خارجی در ایران

معمولا بنا به دلایل مختلف تجاری و سرمایه گذاری، برخی از شرکت های خارجی به گسترش کار خود در کشورهای دیگر مبادرت می کنند. در ایران نیز چنین قانونی وجود دارد و طبق ماده ۳ قانون ثبت شرکت، شرکت های خارجی با داشتن شرایط خاصی می توانند در ایران نیز ثبت شوند و به فعالیت بپردازند.

از جمله این شرایط، به ثبت رسیدن شرکت مزبور در کشور خود می باشد. این بدان معنا است که شرکت مورد نظر باید در کشور خود به صورت قانونی به فعالیت بپردازد و در سازمان های ثبت کشور خود به ثبت رسیده باشد. در این حالت شرکت های خارجی می توانند برای ثبت در ایران نیز اقدام نمایند.

دیگر شرایطی که برای ثبت شرکت های خارجی در ایران وجود دارد، بحث ارائه اظهارنامه شرکت برای ایجاد نمایندگی یا شعبه در ایران است. در این شرایط باید فردی که دارای حق امضا از سوی شرکت است و یا کسی از فرد دارای حق امضا در ایران، وکالت گرفته است، برای ارائه اظهارنامه اقدام نماید. برای نوشتن اظهارنامه نیز باید اصولی رعایت شود.

در اظهارنامه باید اطلاعاتی نظیر نام دقیق شرکت خارجی، نوع شرکت، راه های ارتباطی و آدرس شرکت، آدرس شعبه مورد نظر در ایران، مقدار سرمایه اولیه شرکت در موقع درخواست، تعیین تابعیت شرکت، آخرین بیلان شرکت با شرایط خاص، اطلاعات هویتی و ارتباطی افرادی که از سوی شرکت در ایران دارای صلاحیت دریافت ابلاغیه ها و اطلاعات هستند را ثبت نمایید. علاوه بر اینها برای ثبت شرکت خارجی باید این موضوع را نیز اضافه نمایید که این شرکت در حال فعالیت در چه زمینه ای است. همچنین باید نماینده رسمی شرکت در ایران معرفی گردد. به طور کلی رعایت تمام این نکات برای ارائه اظهارنامه شرکت های خارجی و ثبت شرکت های خارجی لازم و ضروری می باشد.

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *