ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

مشخصات(ضروری)

خانم فرهمند

خانم صفری

خانم فرهمند

خانم فلاح

ثبت برند یا نام تجاری به فراخور نیاز شخص و شرکت باید باشد. مدارک لازم برای ثبت نام تجاری یا ثبت برند مورد نظر برای افراد حقیقی و حقوقی متفاوت است. ثبت برند یا علامت تجاری بر اساس نیاز خود یا شرکت و سازمان فرد به فراخور نیاز شخص یا شرکت باید باشد. در واقع برندها به نوعی معرف شرکت ها می توانند باشند. دو نوع برند شخصی و حقوقی داریم که می توان با ارائه مدارکی آن را ثبت کنیم. برندها علامت های تجاری حقیقی و حقوقی هستند که برای ثبت هر کدام لازم است مدارکی ارائه شود. در اینجا به توضیح اینکه چه مدارکی برای ثبت برند حقیقی و حقوقی وجود دارد می پردازیم.

مدارک لازم برای ثبت نام تجاری

همانطور که گفته شد مدارک مورد نیاز برای شخص حقیقی و حقوقی متفاوت است. در مورد شخص حقیقی مدارک مورد نیاز بایستی با فعالیت وی مرتبط باشد. این مدارک باید اسکن شده و کپی برابر اصل باشند. مدارکی چون: کارت ملی، کپی شناسنامه و کپی مجوز فعالیت(که زمینه فعالیت باید مرتبط باشد از این موارد به پروانه بهره برداری، جواز کسب، جواز تاسیس و پروانه ساخت) و غیره می توان اشاره نمود در برخی موارد کپی کارت بازرگانی نیز مورد نیاز است.

مدارک لازم برای ثبت نام تجاری برای شخص حقوقی که به طور معمول برند به نام شرکت ثبت می شود همان مدارک مورد نیاز برای شخص حقوقی است با این تفاوت که کپی آخرین تغییرات شرکت و کپی روزنامه تاسیس و مجوز فعالیت مورد نیاز است. در صورتی که حروف لاتین در لوگو یا نام تجاری مورد نظر وجود نداشته باشد ارائه کارت بازرگانی ضرورتی ندارد.

در ثبت نام تجاری لازم است دقت نمایید نامی که تصمیم به ثبت آن دارید مخالف موازین شرعی و نظم عمومی نباشد و جهت فریب افکار عمومی جامعه نباشد. این موارد غیر قانونی تلقی می شوند و در صورت بکارگیری اسامی این چنینی برند قابل قبول نخواهد بود و به عنوان نام تجاری به رسمیت شناخته نمی شود، استفاده مجرمانه مالک برند از نام تجاری و یا در اختیار دیگران قرار دادن این نام به جهت استفاده و به کارگیری و سوء استفاده از علامت ثبت شده منافی شرع و عفت عمومی و برای فریب جامعه برخلاف قانون می باشد و در صورتی که مالک اجازه استفاده این چنینی به شخص دیگر از این برند را  برای فریب مراکز عمومی و تجاری و یا فریب مشترک کالا یا خدمات خصوصی دیگر بدهد، موجب باطل شدن علامت با حکم دادگاه می شود.

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *