ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

مشخصات(ضروری)

خانم فرهمند

خانم صفری

خانم فرهمند

خانم فلاح

برای ثبت شرکت تجهیزات پزشکی باید در ابتدا از اداره کل شناسنامه دریافت کنید. برای ثبت شرکت تجهیزات پزشکی لازم است مراحل ثبت شرکت را طی کنید.

در این مقاله قصد داریم به سراغ ثبت شرکت تجهیزات پزشکی برویم و ببینیم برای ثبت یک شرکت تجهیزات پزشکی باید چه مواردی را رعایت کرد و چه کارهایی را انجام داد. شرکت های تجهیزات پزشکی به صورت کلی به دو شکل ثبت شده و پروانه فعالیت دریافت می کنند. اغلب این شرکت ها یا شرکت های سهامی خاص هستند یا اینکه یک شرکت بازرگانی با محوریت محدود به شمار می روند. در ادامه درباره تفاوت این دو نیز توضیحات بیشتری ارائه خواهیم کرد.

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

تمامی کسانی که قصد دارند نسبت به ثبت شرکت های تجهیزات پزشکی اقدام کنند، باید بتوانند نظر اداره کل را جلب کرده و شناسنامه فعالیت دریافت نمایند. در صورتی که فرد بتواند به صورت حقیقی یا حقوقی این شناسنامه را دریافت کند، می تواند در زمینه های کاری که در ادامه شرح داده می شود به فعالیت مشغول شود. اگر در زمانی که شخص در حال فعالیت است یکی از قوانین را نقض کند، شناسنامه کار او باطل شده و پروانه ثبت شرکت وی تعلیق خواهد شد. دلیل این کار اهمیت شرکت های تجهیزات پزشکی است که به طور مستقیم با بیماران سروکار دارد.

مواردی که شرکت های تجهیزات پزشکی می تواند در آن فعالیت داشته باشند به شرح زیر است:

  • انجام مشاوره تجهیزات پزشکی به مراکز و موسسات مربوطه و فروش این تجهیزات به این موسسات
  • ارائه مشاوره فنی در زمینه تجهیزات پزشکی
  • انجام کنترل کیفی در موسسات پزشکی
  • ارائه خدمات پس از فروش در زمینه تجهیزات پزشکی
  • ارزیابی و ممیزی تجهیزات پزشکی موسسات
  • آشنایی با مراحل ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

مدارک لازم برای ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

برای ثبت هر شرکتی لازم است اصول لازم را رعایت کنید و اسناد لازم را ارائه نمایید. دریافت پروانه شرکت های تجهیزات پزشکی به این خاطر که از اهمیت بالایی برخوردار هستند، کمی سخت تر از شرکت های معمولی است. برای ثبت شرکت باید موارد زیر را تهیه کنید و ارائه دهید:

  1. معرفی نامه از شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی
  2. ارائه کلیه مدارک شناسایی مثل شناسنامه، کارت ملی و …
  3. ارائه یک مدرک دانشگاهی مرتبط با رشته های پزشکی و پیراپزشکی
  4. ارائه معرفی نامه معتبر از اصناف تجهیزات پزشکی

پس از ارائه فرم های مربوطه شرکت تجهیزات پزشکی شما ثبت شده و کد دریافت می کند. پس از دریافت کد بایستی به اداره کل مراجعه کرده و برای ثبت شرکت تقاضا دهید.

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *