ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

مشخصات(ضروری)

خانم فرهمند

خانم صفری

خانم فرهمند

خانم فلاح

اخذ رتبه نفت و گاز مستلزم داشتن شرایط و مدارکی است که هر شرکتی که متقاضی اخذ رتبه نفت و گاز است، باید تمامی مدارک و شرایط را دارا باشد.

به طور کلی برای اخذ رتبه نفت و گاز ۲ بخش، رتبه پیمانکاری نفت و گاز و رتبه مشاور نفت و گاز وجود دارد. رتبه پیمانکاری رشته نفت و گاز، رتبه هایی بین ۱ تا ۵ دارد که رتبه ۱ آن بهترین رتبه و رتبه ۵ حداقل رتبه ای است که می تواند کسب شود.  برای رتبه مشاور نفت و گاز ۳ رتبه بندی از ۱ تا ۳ وجود دارد که رتبه ۱ بالاترین رتبه و رتبه های ۲ و ۳ به ترتیب در درجات بعدی قرار دارند. در همین راستا در این مقاله به بررسی شرایط و ضوابط اخذ رتبه ۵ نفت و گاز و معرفی رشته هایی که در زمینه اخذ رتبه نفت و گاز می توانند فعالیت کنند، پرداخته ایم.

شرایط اخذ رتبه نفت و گاز

برای اخذ حداقل رتبه ۵ پیمانکاری نفت و گاز، داشتن شرایط زیر برای هر شرکتی الزامی است:

  • دو سوم از اعضای شرکت باید مدرک کارشناسی داشته باشند.
  • حداقل ۱ نفر از این اعضا باید دارای مدرک تحصیلی از رشته های مرتبط با نفت و گاز باشد به نحوی که بتواند امتیاز مناسبی کسب کند.
  • دو سوم از اعضایی که دارای مدرک کارشناسی هستند، باید در مجموع حداقل ۶ سال بیمه در زمینه نفت و گاز داشته باشند.
  • اگر ۱ نفر از اعضای هیات مدیره دارای ۷ سال سابقه بیمه در رشته های مرتبط با نفت و گاز باشد، نداشتن سابقه بیمه دیگر اعضاء بلامانع است.
  • اگر فردی بخواهد در ۲ رشته رتبه ۵ نفت و گاز را کسب کند، باید حداقل ۲ مهندس داشته باشد که مجموع بیمه آنها حداقل ۶ سال باشد.
  • برای اینکه فردی بتواند رتبه مشاور نفت و گاز را دریافت کند، لازم است که شرکت و اعضای هیات مدیره شرکت سابقه بیمه بیشتری نسبت به شرایط دریافت رتبه پیمانکاری نفت و گاز داشته باشند.

چه رشته هایی در زمینه نفت و گاز فعالیت می کنند؟

رشته های زیر از جمله رشته هایی هستند که در ارتباط با نفت و گاز هستند. مهندس مکانیک، مهندسی سازه، زلزله، مهندسی کشاورزی، سازه های دریایی، نقشه برداری، الکترومکانیک، مهندسی برق، مخابرات، الکتروتکنیک، ارتباطات، مهندسی معدن، زمین شناسی، مهندسی پلیمر، رشته طراحی فرایندهای صنایع نفت، مهندسی عمران، مهندسی پتروشیمی، رشته بهره برداری از منابع نفت، مهندسی ژئوفیزیک، مهندسی شیمی، جوشکاری برق، محیط زیست، مدیریت پروژه، مهندسی ایمنی و حفاظت، مهندسی نفت، فلزکاری، ابزار دقیق.

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *