ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

مشخصات(ضروری)

خانم فرهمند

خانم صفری

خانم فرهمند

خانم فلاح

نکاتی که باید درباره رتبه بندی شرکت های خدماتی بدانید

رتبه بندی شرکت های خدماتی هرسه سال یکبار توسط کمیسیون استانی لغو و تایید می شود جهت رتبه بندی شرکت خدماتی ۱۴۰۰ امتیاز در مجموع لحاظ می شود. اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که شرکت خدماتی چه شرکتی است؟ شرکت خدماتی به شرکتهایی گفته می شود که فعالیت و یا خدمتی را ارائه می دهند این خدمات می تواند در قالب یک فعالیت باشد و یا چندین خدمت را ارائه دهد. رتبه بندی شرکت های خدماتی به این جهت انجام می شود که توان مدیریتی و اجرایی شرکت برای همگان مشخص باشد. این رتبه بندی نیز نمره گذاری شده و مشخصه آن بین دو عدد ۱ و ۷ می باشد که برترین رتبه ۱ و ضعیف ترین رتبه را شرکت هایی با عدد ۷ کسب می کنند.

رتبه بندی شرکت های خدماتی

توان مدیریتی و قدرت اجرایی یکی از فاکتورهای تعیین کننده در اعتبار یک شرکت خدماتی سودمند است. این موارد به این صورت مورد ارزیابی قرار می گیرد:

  • چگونگی بهره برداری از تاسیسات
  • امور نقلیه و هر آنچه مربوط به حمل و نقل می باشد
  • خدمات مردمی و عمومی: شامل مواردی از قبیل ارسال نامه؛ پاسخگویی، پیشخدمتی و امور مربوط به نظافت
  • خدمات فنی و تعمیر و نگهداری لوازم اداری و کلیه امور مربوط به نگهداری و تعمیر ملزومات
  • امور فنی و چاپی شامل هر آنچه مربوط به چاپ و تکثیر می شود مانند صحافی، حروف چینی و …
  • خدمات باغبانی، نگهداری فضای سبز و …

شیوه رتبه بندی شرکت های خدماتی امتیاز دهی به شرکت های خدماتی طبق دستورالعمل رتبه بندی شرکت خدماتی انجام می شود که در آن مواردی از قبیل سوابق هیئت مدیره بررسی می شود و هر کدام نمره ای را به خود اختصاص می دهد که جمع کل آن به ۱۴۰۰ خواهد رسید. سایر نمره گذاری ها براساس میزان تحصیلات مدیر شرکت و سابقه فعالیت مالی شرکت انجام می شود که امتیاز این بخش حدود ۲۵۰ امتیاز است. به کارکنان دفتر مرکزی شرکت ۱۰۰ امتیاز داده می شود. برای انعقاد هر قرارداد دو میلیون تومانی؛ یک امتیاز به شرکت خدماتی داده می شود. همچنین شرکت از لحاظ موقعیت اداری ۲۵۰ امتیاز خواهد گرفت. تعداد نیروهای انسانی در شرکت نیز امتیازی تا سقف ۳۰۰ امتیاز خواهند داشت. در کنار این موارد، سابقه تاسیس شرکت و تجهیزات و امکانات کار، محاسبه می شود و به هر کدام ۱۰۰ امتیاز تعلق می گیرد. همانگونه که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، رتبه بندی شرکت خدماتی حداکثر سه سال یکبار توسط کمیسیون استانی تایید و یا لغو می شود.

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *