ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

مشخصات(ضروری)

خانم فرهمند

خانم صفری

خانم فرهمند

خانم فلاح

گرید بندی یا رتبه بندی به دریافت گواهی تشخیص صلاحیت گفته می شود که توسط نهادهای خاص اهدا می شود. آنها پس از ارزیابی این مدرک را اهدا می کنند. اخذ رتبه آب، برای شرکت ها و پیمانکاران این رشته، اولین و مهمترین گام برای شرکت در مناقصه های بزرگ دولتی است، که موجب رتبه بندی شرکت و پیمانکار بر اساس توان و تخصص آنها می شود و امکان رقابت بین شرکت های پیمانکار را به صورت شفاف و روشن فراهم می سازد. از دیگر مزیت های گرید بندی می توان به امکان مقایسه شرکت ها با یکدیگر، هدایت عملکرد مدیران ارشد شرکت ها، ارزیابی عملکردها به منظور تصمیم و سرمایه گذاری ها اشاره کرد و تنها پیمانکارانی می توانند در رشته آب برای اخذ رتبه آب شرکت کنند که از ابتدا شرکت را با همین اهداف و تنها به منظور ساخت و شرکت در پروژه های آبی تاسیس کرده باشند. اخذ رتبه آب مرحله ای است که شرکت ها و پیمانکاران آب به منظور دریافت پروژه ها از سازمان های دولتی باید دریافت نمایند و تا سه شاخه می باشد.

رشته های گرید آب

رشته گرید آب به سه زیر شاخه مهم به نام های سازه و بناهای دریایی، کانال های آب و فاضلاب و خطوط انتقال آب و ساخت انواع سد تفکیک می شود. اخذ رتبه پیمانکاری آب ساجات، برای پیمانکارانی که در زمینه هایی مربوط به آب مانند: شبکه های توزیع آب، سازه ها و بناهای دریایی و ساحلی، پمپ های آب، سدها، انواع نیروگاه تولید برق با آب، تصفیه خانه آب و فاضلاب، شبکه های بزرگ آبیاری، احداث حوضچه ها و استخرهای تکثیر آبزیان قصد فعالیت دارند، ضروری می باشد.

اخذ گرید آب ساجات

در تشخیص صلاحیت پیمانکاران در رشته آب، ملاک ارزیابی تخصص و تجربه بالای پیمانکار در زمینه آب است و همچنین پیمانکار و یا شرکت، باید توان مالی بالا برای خرید و تهیه تجهیزات با کیفیت بالا را داشته باشند و ارزیابی شرایط اخذ رتبه آب، کاملا مطابق با آیین نامه های مربوطه صورت می گیرد. بعد از گذشت از شرایط عمومی تعیین صلاحیت و دریافت گواهی، گرید بندی در ساجات برای شرکت های مشاور، از ۱ تا ۵ صورت می پذیرد و برای شرکت های مشاور اخذ رتبه آب از ۱ تا ۳ انجام می شود. شرکت های طرح و ساخت (epc) نیز دارای رتبه بندی هستند که این رتبه بندی بین ۱ و ۲ صورت می گیرد.

شرایط لازم برای اخذ رتبه آب

  • حداقل دو سوم اعضای هیئت مدیره مدرک کارشناسی داشته باشند
  • مدیرعامل شرکت باید در شرکتی که رتبه آب داشته است، حداقل ۷ سال سابقه کار و بیمه داشته باشد
  • باید حداقل یک مهندس بدون سابقه مرتبط، به عنوان اعضاء هیئت مدیره قرار بگیرد

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *