ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

مشخصات(ضروری)

خانم فرهمند

خانم صفری

خانم فرهمند

خانم فلاح

ثبت برند شرایطی دارد که افراد برای ثبت نام تجاری و علامت بازرگانی خود با پیروی از آن اقدام به ثبت علامت تجاری یا برند می کنند. اگر فردی به اشتباه و یا به صورت عمدی اقدام به ثبت برند مشابه کند، به طریقی که برای برند مورد نظر ایجاد مشکل شود و افراد به اشتباه تشابه اسمی و نوشتاری برند را تهیه نمایند، مالکین برند مذکور می توانند اقدام به اعتراض به این مورد نمایند و اعتراض خود را به مراجع ذی صلاح اعلام کنند. اعتراض به ثبت برند در موارد خاصی صورت می گیرد. برای اعتراض به ثبت برند در صورتی که فرد دیگری اشتباها یا عمدا اقدام به ثبت آن کند قابل پیگیری است.

اعتراض به ثبت برند مشابه و شیوه اعتراض

طبق قانون ثبت علائم تجاری و اختراعات هر گونه تشابهی با علامت های ثبت شده اگر به گونه ای باشد که افرادی که اطلاعات مخصوصی ندارند و مصرف کنندگان دچار اشتباه شوند مورد اعتراض است و همچنین اگر شخص برای ثبت علامت تجاری  خود اقدام نکرده و یا شخص دیگری برند او را ثبت کرده باشد، می تواند اعتراض کند. افرادی که صاحب علامت تجاری هستند و کسانی که علامت تجاری آنها به گونه ای مشابه است که موجب به اشتباه افتادن مصرف کنندگان می شود، می توانند اعتراض کنند. در هر دو مورد نباید برند ثبت شده باشد و این در صورتی است که معترض تمامی مخارج ثبت را پرداخته باشد. درصورتی که موسسه خارج از کشور باشد حق اعتراض به شرط معامله متقابل مشروط می باشد.

اعتراض به ثبت برند

اعتراض به ثبت علامت تجاری قبل از ثبت علامت تجاری: اگر ۳۰ روز قبل از تاریخ آگهی مذکور، تقاضای ثبت علامت منتشر شده باشد اعتراض مورد نظر صورت پذیرد و شخص معترض باید تمامی مدارک را همراه مواردی از قبیل شغل و اسم و محل اقامت خود را بیان دارد و اداره ثبت ۱۰ روز از تاریخ صدور اعتراض نامه به درخواست کننده ثبت اعلام نتیجه خواهد کرد. در صورتی که فرد معترض تا ۶۰ روز علامت تقاضا شده را درخواست نکند، برند ثبت خواهد شد.

اعتراض به ثبت علامت تجاری بعد از ثبت علامت تجاری: این امر در صورتی مورد پذیرش است که مشتریان عادی به اشتباه بیفتند و در این مورد فرد تا ۳ سال بعد از ثبت علامت تجاری زمان دارد تا اعتراض کند و اعتراض فرد قابل پیگیری است. در مرحله بعد به رد تقاضای ثبت علامت تجاری یا برند توسط اداره ثبت نیز می توان اعتراض کرد و این امر در صورتی که ثبت مطابق اصول قانونی تنظیم شده باشد، مقدور است و این که علامت تجاری نباید جزو علایم ممنوعه باشد.

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *