ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

مشخصات(ضروری)

خانم فرهمند

خانم صفری

خانم فرهمند

خانم فلاح

به کار بردن ابزارهای کنترلی خاص برای کنترل ماشین آلات صنعتی، اتوماسیون صنعتی نامیده می شود. اخذ رتبه اتوماسیون صنعتی پیمانکار دارای شرایط خاصی می باشد. رتبه اتوماسیون صنعتی برای اکثر شرکت های پیمانکاری دارای رتبه بندی از شماره ۱ تا شماره ۵ و همچنین برای تمامی شرکت های مشاور دارای رتبه ۱ تا ۳ می باشد. علاوه بر آن شرکت های مربوط به طرح و ساخت نیز دارای دو رتبه ۱ و ۲ هستند. نکته ای که ذکر آن حائز اهمیت است این است که، در صورت نیاز به گرفتن رتبه طرح و ساخت، در وهله اول بایستی رتبه پیمانکاری را کسب کرد و بعد اقدام به گرفتن رتبه طرح و ساخت نمود.

اخذ رتبه اتوماسیون های صنعتی پیمانکار

برای اخذ رتبه اتوماسیون صنعتی، می بایست دو سوم اعضای شرکت دارای مدرک لیسانس باشند تا بتوانند در رشته اتوماسیون صنعتی، اقدام به اخذ رتبه ۵ پیمانکار نمایند. از جمله رشته هایی که برای دریافت رتبه اتوماسیون صنعتی، مورد نیاز است، شامل: مهندسی برق، مهندس مخابرات، ارتباطات، مهندسی پزشکی، طراحی فرایندهای صنایع نفت، مهندسی پلیمر، مهندسی پتروشیمی، عملیات صنایع پتروشیمی، گاز، نفت، مهندسی آی تی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی الکتروتکنیک، ابزار دقیق، مهندسی الکترومکانیک و مهندسی هوا و فضا می باشد. لازم به ذکر است که برای اخذ رتبه اتوماسیون صنعتی، مجموعه بیمه تمامی اعضا در رشته اتوماسیون صنعتی، ۶ سال باید باشد اما یک استثنا در این زمینه وجود دارد و آن هم این است که چنانچه یکی از افراد شرکت دارای ۷ سال سابقه بیمه در زمینه رشته های مورد نیاز باشد، کافی است و احتیاج نیست بقیه اعضا سابقه بیمه داشته باشند.

کارشناسان این حوزه دارای وظایف خاصی برای یک سیستم اتوماسیون صنعتی هستند. یکی از این وظایف این است که میان انواع قسمت های تولید می بایست اقدام به تبادل اطلاعات نمایند. یکی دیگر از وظایفی که دارند، قرار دادن یک واسطه بین مجموعه ای که تحت کنترل است با کاربر می باشد. همچنین باید اقدام به اجراکردن یکسری استراتژی های کنترلی در کارخانه نمایند.

اتوماسیون های صنعتی دارای مزایای زیادی هستند که از جمله آنها شامل: انعطاف پذیری، افزایش امنیت و ضریب دقت کار و غیره می باشد. مهمترین بخش فرایند تولید در یک کارخانه و یا شرکت را اتوماسیون صنعتی انجام داده است و نقش بسیار حساس و مهمی را برای کارخانه ها ایجاد می نماید.

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *