ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

مشخصات(ضروری)

خانم فرهمند

خانم صفری

خانم فرهمند

خانم فلاح

در صورتی که شما شرکتی را تاسیس کردید که محصولی را عرضه می کند، برای بهره مندی از خدمات خاص باید برند خود را ثبت کنید. اگر در زمینه آرایشی باشد، ثبت برند لوازم آرایشی شما می تواند در بین شرکت های بیشماری که در این عرصه فعالیت می کنند باعث بهتر شناخته شدن محصولات شما و جلب اعتماد بیشتر افراد شود. اما چرا باید برند یا علامت تجاری خود را ثبت کنیم؟

لزوم ثبت برند لوازم آرایشی

همانطور که می دانیم، برند یک نشان تجاری برای آگاه کردن مصرف کنندگان در مورد مبدا صنعتی با تجاری محصول یا خدمات مورد نظر کالا است؛ که به واسطه آن اعتماد افراد نسبت به کالا بیشتر می شود و به صورت غیر مستقیم، این برند و علامت تجاری، ضمانت نامه ای برای کیفیت کالا و خدمات آن است که مصرف کننده از شرکت تولید کننده انتظار دارد.

به موجب ماده ۵ تصویب نامه در تاریخ سوم اردیبهشت ۱۳۲۸، ثبت برند محصولی که مستقیما با سلامت فرد در ارتباط است اجباری است. بنابراین چون لوازم آرایشی مستقیما با پوست بدن در تماس است از این رو برند لوازم آرایشی شرکتی باید ثبت و به تایید برسد. گذشته از اجباری بودن ثبت نشان تجاری لوازم آرایشی، این ثبت برند کمک بسیاری به صاحب شرکت برای حفظ منافع شرکت است. ثبت علامت تجاری لوازم آرایشی در ایران به دلیل بازار پر رقابت و پر سود این حوزه از ملزومات است. چرا که در بخش بازاریابی برای گسترش فعالیت یک امتیاز محسوب می شود و به راحتی می توان به تبلیغات پرداخت و در نهایت از سودجویی و استفاده از نام تجاری شما جلوگیری خواهد کرد. به صورتی که اگر محصولی مشابه با محصول شما عرضه شود ولی تحت برند شما نباشد، می توانید به راحتی از حق خود دفاع کنید و غرامت دریافت کنید.

شرایط ثبت برند لوازم آرایشی

قبل از ثبت نشان تجاری آرایشی مورد نظر خود باید این نکات را در نظر داشته باشید که فعالیت شرکت شما حتما در حوزه آرایشی و بهداشتی باشد و مرتبط با نوع کالایی که عرضه می کنید باشد. برندی که قصد ثبت آن را دارید، استعلام کنید که قبلا در جایی ثبت نشده باشد. علامت تجاری که طراحی می شود باید نوآورانه باشد و مشابه علامت تجاری خاصی نباشد که در حال استفاده است و نشان دهنده نوع کالا باشد. بعد از رعایت این موارد برای ثبت برند باید به اداره کل مالکیت صنعتی مراجعه شود و مدارک لازم  اعم از اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، کپی کارت بازرگانی (در صورتی که در برند از حرف لاتین استفاده شده)، کپی از مجوز فعالیت و کپی از آخرین تغییرات و فعالیت شرکت و روزنامه تاسیس (افراد حقوقی) را بر اساس حقیقی و حقوقی بودن شخص یا شرکت ثبت کننده ارائه دهید.

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *