ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

مشخصات(ضروری)

خانم فرهمند

خانم صفری

خانم فرهمند

خانم فلاح

این مقاله درباره ثبت شرکت صادرات و واردات ارائه می شود. برای ثبت شرکت صادرات و واردات شرایط و مدارک خاصی مورد نیاز است که به معرفی آن می پردازیم.

ثبت شرکت صادرات و واردات برای افرادی که در زمینه صادرات و واردات کالا فعالیت دارند، ضروری می باشد. چرا که برای واردات و صادرات برخی کالاها شما نیازمند دریافت مجوز هستید و این مجوز معمولا تنها به شرکت ها داده می شود. برای ثبت شرکت های صادرات و واردات شرایط خاصی وجود دارد و باید مدارک مورد نیاز ارائه گردد. 

راهنمای ثبت شرکت صادرات و واردات

صادرات و واردات معمولا با اهداف اقتصادی بین چندین کشور انجام می شود. پیش از آنکه درباره شرایط و مدارک مورد نیاز ثبت شرکت صادرات و واردات صحبت کنیم، لازم می دانیم، توضیحات مقدماتی را در خصوص صادرات و واردات عرض کنیم. کلیه کالاهایی که از کشورمان به دیگر کشورهای جهان ارسال می شود، حکم کالاهای صادراتی را دارند. برعکس کالاهای مورد نیاز کشور که از دیگر کشورها وارد می شوند، کالاهای وارداتی هستند.

اگر شما هم به دنبال ثبت شرکت های صادرات و واردات هستید، باید این را بدانید که شما اجازه وارد یا خارج کردن هر کالایی را ندارید. وارد کردن برخی کالاها نظیر مشروبات الکلی بنابر قوانین کشور ممنوع می باشد. برای انتقال برخی دیگر از کالاها نیز باید حتما مجوزهای لازم را از بازرگانی دریافت کنید. البته نوع دیگری از کالاها هم هستند که نیازی به کسب مجوز ندارند. اما پس از این مقدمات بهتر است به موضوع ثبت شرکت های صادرات و واردات بپردازیم.

مدارک لازم برای ثبت شرکت صادرات و واردات

معمولا شرکت های صادرات و واردات را با عنوان شرکت های با مسئولیت محدود یا شرکت های سهامی خاص ثبت می کنند. اما مدارک لازم برای ثبت این شرکت ها شامل این موارد می شود: ۲ نسخه از درخواست ثبت شرکت های صادرات و واردات، تقاضانامه ثبت شرکت چند منظوره از طرف سهامداران اصلی شرکت، هزینه ثبت شرکت، در صورت نیاز مجوزهای مربوطه ارائه شود، گواهی عدم سوء پیشینه اعضای هیئت مدیره، امضا و مهر اساسنامه شرکت توسط سهامداران، تکمیل شرکتنامه صادرات و واردات، کپی از کارت ملی و شناسنامه همه اعضای هیئت مدیره، بازرسان و سهامداران، پرداخت هزینه ثبت شرکت و همچنین صورتجلسه مجمع عمومی هیئت مدیره، معرفی نامه نمایندگان و اعضای هیئت مدیره و سهامداران و … .

نکته بسیار مهم در امر ثبت شرکت صادرات و واردات این است که باید در بخش موضوع فعالیت شرکت، عنوان صادرات و واردات ثبت گردد.

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *