ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

مشخصات(ضروری)

خانم فرهمند

خانم صفری

خانم فرهمند

خانم فلاح

با توجه به اینکه نیاز است امور غیر تجاری همچون امور علمی، ادبی و امور خیریه در مکانی انجام شود طبیعتاً نیاز به ثبت شرکت موسسه غیر تجاری نیز احساس می شود. با این حال لازم است بدانید که این نوع موسسات نمی تواند به عنوان تشکیلاتی که به دولت و کشور مرتبط است شمرده شود بلکه باید عنوان های همچون کانون و یا انجمن را برای خود برگزیند.

شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت موسسه غیر تجاری

به طور کلی اگر بخواهیم موسسه غیر تجاری را تعریف کنیم باید بگوییم این موسسه انجمن یا کانونی بوده که در آن اشخاص حقوقی امور خدماتی را شکل می‌دهند. بنابراین این شرکت‌ها جنبه تجاری ندارند و دارای دو نوع موسسه غیر تجاری انتفاعی و موسسه غیر تجاری غیر انتفاعی می شود. لازم است بدانید موسسه غیر تجاری انتفاعی به گونه ای بوده که در آن اشخاص حقوقی به منظور دریافت سود و تقسیم آن بین اعضا دور هم جمع می شوند؛ اما موسسه غیر تجاری غیر انتفاعی به گونه‌ای بوده که هدف موسسین تقسیم سود انبوه بوده که برای ثبت این موسسات باید تمامی مجوزهای لازم را از اتحادیه ها به وزارتخانه ها و احزاب سیاسی دریافت نمود. به طوری که لازم است قبل از ثبت موسسه غیر تجاری غیر انتفاعی باید از اطلاعات و نیروی انتظامی استعلام گرفته و پس از دریافت جواب مثبت برای اقدام شود.

حال دقت داشته باشید یکی از مهمترین شرایط ثبت شرکت موسسه غیر تجاری تعداد شرکا می ‌باشد که باید حداقل ۲ نفر بوده و همچنین در این موسسات سرمایه به هر مقدار که باشد می تواند قید شود. با توجه به اینکه در موسسات غیر تجاری برای منافع مادی گرد هم جمع می شوند، موسسین باید اقدام به اخذ مجوز برای فعالیت خود نمایند و از طرفی لازم است بدانید موسساتی که در آن امور نامشروع و خلاف انتظامات عمومی بوده نمی تواند ثبت شود. همچنین مهمترین مدارک لازم برای ثبت این شرکت ها شامل شناسنامه تمامی شرکا به همراه کپی، حداقل دو نسخه تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی موسسین، دو نسخه تنظیم اساسنامه، تقاضانامه ثبت موسسه غیر تجاری در دو نسخه و تمامی مجوزهای مربوطه می باشد.

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *