ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام

جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

مشخصات(ضروری)

خانم فرهمند

خانم صفری

خانم فرهمند

خانم فلاح

در سال های اخیر شرکت های تعاونی بسیاری در کشور، تشکیل شده اند و مشغول به فعالیت می باشند. برای تشکیل یک شرکت تعاونی، می بایست، اطلاعات دقیقی در رابطه با شرکت های مختلف تعاونی و نحوه عملکرد آنها داشته باشید. به همین سبب در این مقاله سعی کردیم تا به صورت اجمالی به این موضوع بپردازیم. شما در اینجا می توانید با نحوه تشکیل شرکت های تعاونی و انواع آنها آشنا شوید.

شرکت های تعاونی 

امروزه تعداد شرکت های تعاونی در کشور افزایش پیدا کرده است. اما آیا با تعریف شرکت تعاونی آشنایی دارید؟ به طور کلی و بر اساس ماده ۱۷ قانون تجارت، شرکت های تعاونی، شرکت هایی هستند که حداقل ۵۱ درصد سرمایه آنها در اختیار شرکت های مختلف تعاونی و عمومی قرار گرفته است. بر این مبنا شرکت های دولتی وابسته به دولت و انواع سازمان ها و شرکت ها عمومی کشور با دریافت وام بدون بهره و توسعه و کار در موارد گوناگون، می توانند به افزایش سهام این شرکت ها کمک کنند. به طور کلی شرکت های مختلف تعاونی به دو دسته شرکت تعاونی تولیدی و شرکت تعاونی توزیعی تقسیم بندی می شوند.

شرکت تعاونی تولیدی به شرکتی گفته می شود که برای ایجاد اشتغال اعضای خود در بخش هایی نظیر شیلات، کشاورزی، دامداری و صنعت و معدن تلاش می کند. شرکت های تولیدی، با کارهایی که انجام می دهند، علاوه بر اشتغال زایی، بخش اعظمی از نیازهای مشاغل تولیدی و اعضاء خود را تامین می نمایند. نوع دیگری از شرکت های تعاونی نیز وجود دارند که به شرکت های توزیعی معروف می باشند. در شرکت های توزیعی، خدماتی نظیر تهیه و توزیع کالاهای مصرفی، تهیه مسکن و دیگر خدمات انجام می شود. حال اگر قصد تشکیل شرکت تعاونی را دارید، باید مدارک خاصی را برای تشکیل شرکت تعاونی در اختیار داشته باشید.

مدارک لازم برای ثبت شرکت تعاونی شامل مجوز فعالیت در بخش مورد نظر، مشخصات ۷ نفر از اعضا و سهامداران با آدرس و مشخصات به صورت کامل، گواهی فیش بانکی سرمایه اولیه، فرم تعیین اعضا به عنوان مدیرعامل و دیگر اعضا، امضای اعضا برای اساسنامه و فرم های مرتبط با آن، مدارک هویتی اعضا شامل کپی و اصل کارت ملی، شناسنامه و کارت پایان خدمت به همراه کپی آخرین مدرک تحصیل همه اعضا می شود.

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *